Είστε εδώ

Πρόγραμμα

Το σχολείο μας είναι ένα ελληνικό σχολείο που ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τηρεί το αναλυτικό του πρόγραμμα. Τα παιδιά χρησιμοποιούν, παράλληλα με τα  βιβλία που ορίζει το Υπουργείο , υλικό που έχει συγγραφεί από δασκάλους του σχολείου μας και έχει αξιολογηθεί από έγκριτη επιστημονική ομάδα.

Έμφαση δίνεται στο υψηλό επίπεδο διδασκαλίας της ελληνικής και γερμανικής γλώσσας.

Λογοτεχνία

Το σχολείο μας δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη λογοτεχνία δίνοντας τη δυνατότητα ο μαγικός κόσμος του βιβλίου να ξεδιπλωθεί μπροστά στα μάτια των παιδιών. Τα παιδιά γνωρίζουν, επικοινωνούν, χαίρονται. 

Διαφορετικοί συγγραφείς, διαφορετικά λογοτεχνικά είδη, διαφορετικές δραστηριότητες, έχουν ενταχθεί στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα των παιδιών.

Δανειστική βιβλιοθήκη

Το σχολείο μας έχει δημιουργήσει, με έργο εθελοντών γονέων, εκτενή δανειστική βιβλιοθήκη για ολο το ευρος των βαθμίδων των παιδιών μας, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη τους, τη φιλαναγνωσία και την εξοικείωση με το βιβλίο.

Μια φορά κι έναν καιρό… ήταν η Ορθογραφία!

Μέσα από παραμύθια, λογοτεχνικά κείμενα και φιλοσοφικούς μύθους τα παιδιά μαθαίνουν ορθογραφία. Ένα φανταστικό ταξίδι στον κόσμο των παραμυθιών ξεκινάει βοηθώντας έτσι τα παιδιά να εξοικειωθούν με τους βασικούς ορθογραφικούς κανόνες κάθε τάξης, να αφομοιώσουν τη θεματική ορθογραφία και τέλος να μάθουν να τη χρησιμοποιούν σωστά στο γραπτό τους λόγο. Η συγγραφική αυτή δουλειά τιμήθηκε το 2017 με βραβείο στον διαγωνισμό EDUCATION BUSINESS AWARDS.

 

 
Καλλιτεχνική Έκφραση

Στο μάθημα των εικαστικών τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έργα και τεχνικές γνωστών γερμανών, ελλήνων και άλλων γνωστών καλλιτεχνών. Μαθαίνουν τις διάφορες τεχνικές ζωγραφικής και σχεδίου, πλαστικής και χαρακτικής. Επίσης, αναπτύσσουν την αξία της ανακύκλωσης χρησιμοποιώντας στις κατασκευές τους κατά κύριο λόγο «άχρηστα» υλικά. Στόχος του προγράμματος η ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας του παιδιού με τη χρήση και της γερμανικής γλώσσας.

Μουσική Α΄ – Β΄

Με μουσικά παιχνίδια, τραγούδια, ακροάσεις και μουσικούς αυτοσχεδιασμούς, χρησιμοποιώντας μία ποικιλία από κρουστά και μελωδικά όργανα, τα παιδιά ανακαλύπτουν βιωματικά τον κόσμο της μουσικής . Η κίνηση, το θεατρικό παιχνίδι και τα εικαστικά γίνονται εργαλεία στην ανάπτυξη του μουσικού τους αισθητηρίου. Πρόκειται για ένα σύγχρονο πρόγραμμα διδασκαλίας που βοηθάει το παιδί να αγαπήσει και να κατανοήσει δημιουργικά τη γλώσσα της μουσικής.

Ρητορική

Οι μαθητές των τάξεων  Δ’, Ε’ και ΣΤ’ έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την τέχνη της ρητορικής. Στόχος μας είναι οι μαθητές μας να οξύνουν την κριτική και δημιουργικής τους σκέψη , να καλλιεργήσουν την πειθώ τους , να αναπτύξουν την επιχειρηματολογία τους, να διατυπώσουν ερωτήματα, να αναπτύξουν επικοινωνιακές δεξιότητες και να προωθήσουν το συνεργατικό πενύμα.

Πληροφορική και Τεχνολογία

Το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται από την Α’ Δημοτικού σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο με laptop τελευταίας τεχνολογίας για κάθε μαθητή.  Μέσα από το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το κόσμο της πληροφορικής και αναπτύσσουν δεξιότητες χρήσης και αξιοποίησης των Η/Υ. Μαθαίνουν τις νέες δυνατότητες επικοινωνίας και συλλογής πληροφοριών. Επιπλέον από την σχολική χρονιά 2021-2022 εφαρμόζεται στο μάθημα της πληροφορικής η γλώσσα προγραμματισμού SCRATCH, που στόχο έχει τη διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού και τη δημιουργία ιστοριών και παιχνιδιών με βίντεο και μουσική. Η SCRATCH  έχει αναπτυχθεί από μια ομάδα ερευνητών στο Lifelong Kindergarten  Group  του MIT Media Lab.

Θεατρική Αγωγή

Οι μαθητές των τάξεων Α' έως και Δ' Δημοτικού έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.Περισσότερο παιχνίδι στις μικρότερες τάξεις και εκμάθηση συγκεκριμένων τεχνικών όπως αυτή του "Μαύρου Θεάτρου" στις μεγαλύτερες, δημιουργούν τις προυποθέσεις εκείνες ώστε η ώρα του μαθήματος αυτού να αποτελεί για  παιδιά, ώρα χαράς, έμπνευσης, απόλαυσης και δημιουργίας.

Γυμναστική

Στόχος της φυσικής αγωγής είναι να φέρει τα παιδιά σε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερα αθλήματα σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους. Από την Γ΄ τάξη, τα παιδιά συμμετέχουν σε ένα κυκλικό πρόγραμμα διάρκειας δύο μηνών στο οποίο έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν αθλήματα όπως το τέννις, τα αθλήματα του στίβου κ.α. Τα αθλήματα διαφοροποιούνται από χρονιά σε χρονιά.  Επιπλέον στην Α’ και Β’  δημοτικού οι μαθητές μας διδάσκονται με εξειδικευμένο εκπαιδευτή εμπλουτισμένα προγράμματα φυσικής αγωγής όπως Kung Fu, mini-tennis, με σκοπό να μάθουν από μικρή ηλικία να θέτουν στόχους , να αγωνίζονται γι αυτούς ακολουθώντας ένα δομημένο πρόγραμμα προπόνησης και να απολαμβάνουν την  ικανοποίηση επίτευξής τους.

Κολύμβηση

Οι μαθητές της Γ’  και Δ' τάξης παρακολουθούν ένα κύκλο μαθημάτων κολύμβησης, ο οποίος εντάσσεται στο κυκλικό πρόγραμμα της φυσικής αγωγής. Στόχος του προγράμματος είναι η επαφή και εξοικείωση του παιδιού με το νερό, η βελτίωση του κινητικού τους συντονισμού και η ανάπτυξη κολυμβητικών δεξιοτήτων.

Deutsche Landeskunde

Τα παιδιά της Στ΄ δημοτικού, μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό, γνωρίζουν καλύτερα τη Γερμανία. Στόχος του προγράμματος είναι να γνωρίσουν τα ήθη, τα έθιμα, τη γεωγραφία και τα ιστορικά της στοιχεία. Η διδασκαλία γίνεται στη γερμανική γλώσσα και μ' αυτό τον τρόπο τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν εκτός από τις γνώσεις τους και το λεξιλόγιό τους.

Γερμανικό παραμύθι

Στην Α΄και Β΄ δημοτικού  εφαρμόζεται το καινοτόμο πρόγραμμα: «Μαθαίνω γερμανικά μέσα από τα παραμύθια». Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη του προφορικού λόγου και έκφρασης της γερμανικής γλώσσας με παιγνιώδη τρόπο.

Γνωστά παιδικά παραμύθια ζωντανεύουν στην τάξη έχοντας ως στόχο να προσεγγίσουν τη γερμανική γλώσσα με ευχάριστο τρόπο. Οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλους, τραγουδούν, παρακολουθούν και παίζουν κουκλοθέατρο. Έτσι τα παιδιά ταξιδεύοντας στην χώρα των παραμυθιών μαθαίνουν να αγαπούν τα Γερμανικά και να εκφράζονται μέσα από τη γλώσσα αυτή.

 
GEOMENTOR

Πρόκειται για ένα πρωτοπόρο πρόγραμμα μέσω του οποίοι οι μαθητές έχουν την δυαντότητα να μάθουν πώς  να χειρίζονται λογισμικά GIS ( Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών : χάρτες σε ψηφιακή μορφή) , πώς να ενισχύουν την χωρική του σκέψη και να αναπτύσσουν δεξιότητες επίλυσης χωρικών προβλημάτων.